کاتر آسفالت بر

توسعه صنعت ایرانیان فروشنده انواع دستگاه های کاتر آسفالت بر درمدل های

دیزلی بنزی

میباشد لارم به ذکر است که برای خرید بهتر مشتریان عزیز این فروشگاه توضیحاتی را برای شماد آماده کرده که مربوط به دستگاه کاتر آسفالت بر می باشد که در ادامه به آن می پردازیم

کاتر آسفالت بر

این محصول  که به آن ماشین برش آسفالت یا دستگاه برش بتن نیز گفته می شود در عملیات های روسازی و ساختمانی برای برش، تعمیر، لکه گیری و بازسازی آسفالت خيابان و پشت بام و همچنین برش بتون استفاده می شود.

جهت برش آسفالت یا بتن، در قسمت موردنظر خطوط موازی با عمق مناسب ایجاد می کنند و سپس با استفاده از بیل مکانیکی جداسازی انجام می شود. از جمله اجزاء این دستگاه می توان به سیستم هیدرولیک برای تنظیم عمق برش (در مدل های پیشرفته) و همچنین به سیستم خنک کننده اشاره نمود و نیز دارای یک شاسی، یک موتور و یک تیغه می باشد، قدرت توسط  چند تسمه از موتور به تیغه منتقل می گردد.

مزایای کاتر آسفالت بر یا بتن

  1. در مقایسه با دستگاه واترجت ( همان برش آب ) و سیم الماسه ( سیم دورانی ) ارزان تر است.
  2. دادن برش با پرتی بسیار پائین
  3. مقرون به صرفه بودن استفاده

مشخصات فنی كاتر آسفالت بر

کاتر آسفالت بر یا بتن بر که با نام های دیگر مانند

  • دستگاه برش آسفالت
  • دستگاه آسفالت بر
  • کاتر برش آسفالت
  • دستگاه برش بتن
  • دستگاه کاتر زنی آسفالت

نیز نامیده می شود

نکته :

این دستگاه در دو نوع موتور بنزینی و دیزلی و با تیغه های 45 و 60 و 90 سانتیمتر به مشتریان ارائه می گردد.

دیزلی

در کاتر آسفالت بر دیزلی، موتورهای دیزل 4 زمانه استفاده شده است که نسبتا آلودگی صوتی زیادی دارند و به دلیل قدرت بالا در این نوع موتور، می توان از انواع مختلف تیغه ها بهره گرفت و در پروژه هایی که وسعت زیادی دارد مناسب می باشد.

بنزینی

کاتر آسفالت بر بنزینی شامل موتور بنزینی درون سوز بوده که به دلیل در دسترس بودن سوخت بنزین، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع کاتر در بیشتر پروژه ها کاربرد دارد و از انواع تیغه ها می توان استفاده کرد.

برقی

در کاتر آسفالت بر برقی، الکترو موتور وظیفه تامین نیروی مورد نیاز را دارد که با برق تک فاز یا سه فاز کار می کند. این نوع کاتر قدرت کمتری نسبت به نوع بنزینی و دیزلی دارد و به دلیل استفاده دائم از برق، ضریب ایمنی پایینی دارد.

تراکتوری

در این مدل، کاتر به تراکتور متصل می شود و نیروی برش از طریق خروجی گیربکس ماشین تامین می گردد و چون برای استفاده به قدرت بالا نیاز دارد؛ تنها بروی تراکتور رومانی قابل نصب است. کاتر آسفالت بر تراکتوری در پروژه های بسیار سنگین می تواند آسفالت را تا عمق 30 الی 40 سانتی متر برش دهد.

انواع کاتر آسفالت بر یا بتن

انواع کاتر آسفالت بر یا بتن

  • Mikasa Asphalt Cutter
  • Tayo Asphalt Cutter
  • Copaz Asphalt Cutter
  • Hoppt Asphalt Cutter

Mikasa Asphalt Cutter

Mikasa کاتر آسفالت بر میکاسا در سایزهای سبک و با کارآیی بالا ساخته می شود، این دستگاه مجهز به سیستم مکنده گرد و خاک می باشد که گرد و غبار و ذرات حاصل از برش را زدوده و از گل آلود شدن تیغه و در نتیجه پایین آمدن کارایی آن جلوگیری می کند. کاتر آسفالت بر میکسا برای عمق برش از 70 میلیمتر تا 170 میلیمتر طراحی شده اند و همچنین تیغه های آنها از سایز 254 میلیمتر تا 457 میلیمتر موجود می باشد. میکاسا ژاپن یکی از شرکت های پیشرو در تولید ماشین برش .آسفالت می باشد

کاتر آسفالت بر میکاسا

Tayo Asphalt Cutter

کاتر آسفالت بر تایو در ابعاد، اندازه و توان های مختلف ساخته شده اند و قابلیت برش آسفالت و بتن را دارا می باشند. همچنین در محل نصب تیغه دارای سیستم شستشو و خنک کاری با آب بوده که باعث افزایش دوام و طول عمر تیغه و همچنین افزایش طول عمر دستگاه برش آسفالت می گردد. شرکت تایو واقع در کشور مالزی از جمله شرکت های تولیدی کاتر آسفالت بر می باشد که با عملکردی فوق العاده و بهره وری بالا توانسته به یکی از شرکت های پیشرو در جهان تبدیل شود.

فروش کاتر آسفالت بر تایو Tayo

Copaz Asphalt Cutter

کاتر آسفالت بر با شاسی کوپاز کره جنوبی برای استحکام، دوام و پایداری در شرایط سخت کاری به منظور برش آسفالت، لکه گیری آسفالت، برش سرامیک و برش بتن تولید شده است. محفظه فولادی تقویت شده میزان لرزش را در هنگام بریدن (اره کردن) کاهش می دهد. به حداقل رسیدن لرزش باعث افزایش عملکرد تیغه و افزایش طول عمر آن در دستگاه می باشد که از ویژگی های بارز ماشین برش آسفالت کوپاز می باشد. صداقت و کیفیت قابل قبول اصولی است که کمپانی کوپاز در تولید دستگاه برش آسفالت بر آن ها تاکید دارد.

کاتر آسفالت بر کوپاز

Hoppt Asphalt Cutter

کاتر آسفالت بر هوپت سنگاپور برای کارآیی بالا، قابلیت اطمینان و دوام مناسب طراحی و مهندسی شده است. کاتر آسفالت بر هوپت در برش آسفالت و بتن به کار می روند که به وسیله قاب استیل قدرتمندی که دارند نیروی ارتعاشی حاصل از برش (اره کردن) را کاهش می دهند. تمامی کاترهای آسفالت بر هوپت سنگاپور دارای یک مخزن آب پلاستیکی می باشد که جهت خنک کاری و کاهش سایش تیغه به کار می روند. کمپانی هوپت سنگاپور یکی از شرکت های پیشرو در تولید ماشین برش آسفالت می باشد.

کاتر آسفالت بر هوپت

نحوه درست برش دادن با کاتر آسفالت بر و بتن

در زمان برش دادن باید به نکات زیر توجه کنید :

  1. قبل از شروع برش کاری سطح آسفالت یا بتن از هرگونه مواد اضافی و سنگ ریزه تمیز شود .
  2. محدوده ای که قصد برش آنرا دارید نشانه گذاری و خط کشی گردد.
  3. مناسب انتخاب گردد و برای برش در عمق مطلوب، تنظیم شود.

کاربرد کاتر آسفالت بر

کاربرد ها در مراحل انجام کار به شرح زیر است :

  1.  کابل گذاری
  2.  برداشت قسمت های خراب کف خیابان و سالن جهت ترمیم .
  3.  لکه گیری و آسفالت معابر
  4. حفاری کانال های فاضلاب
  5. برداشت کامل کف پل و سالن
  6. برش آسفالت
  7. برش بتن
  8. برش سرامیک

کاتر آسفالت بر چیست؟

برای بریدن آسفالت، بتن، سرامیک از دستگاه آسفالت بر که به آن کف بر نیز می گویند از تیغه ها در جنس ها و ابعاد مختلف استفاده می شود. نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است که موتور بر روی شاسی کوپل شده و راه اندازی می شود.

نیروی ایجاد شده توسط موتور به وسیله ی تسمه ها به تیغه انتقال داده شده و عمل برش توسط تیغه انجام می گیرد. این دستگاه در ابعاد و اندازه های مختلف موجود می باشد و انتخاب دستگاه بستگی مستقیم با حجم عملیات دارد.

از مهم ترین مواردی که در دستگاه برش آسفالت یا بتن رایج است و کیفیت دستگاه را بازگو می کند، میزان لرزش دستگاه و ضخامت ورق کف دستگاه است.

در انواعی از ماشین که تیغه توسط نیروی محرکه به حرکت در می آید به دلیل شکل کنگره ای مانند یا اشکال دیگر، تیغه دستگاه دچار لرزش می گردد و نیز به دلیل تماس مستقیم کف دستگاه در مسیر پرتاب مصالح بریده شده، بایستی ضخامت ورق از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

همچنین به دلیل اصطکاک بالا و سایش زیاد در هنگام برش، این دستگاه مجهز به یک سیستم خنک کننده و همچنین سیستمی هیدرولیک جهت تنظیم عمق برش در مدل های پیشرفته می باشد.

یکی از مهمترین نکات در ساخت دستگاه آسفالت بر توزیع وزن می باشد، به صورتی که مرکز ثقل در بهترین محل قرار گرفته تا کمترین لرزش ایجاد گردد. کاهش لرزش علاوه بر افزایش عمر تیغه باعث افزایش دقت ماشین در پیمایش مسیر مستقیم می گردد.

زمانی که قسمت هایی از آسفالت دارای مقاومت و سختی بیشتری باشد، تیغه با مقاومت و اصطکاک بیشتری مواجه شده و انحراف پیدا خواهد کرد. هرچه دستگاه صلب تر طراحی و ساخته شود این انحراف کاهش پیدا خواهد کرد.

شاسی کاتر آسفالت بر

انواع شاسی های به کار رفته در دستگاه های کاتر آسفالت بر به شرح ذیل می باشد :

  1. شاسی هوپت
  2. شاسی كوپاز
  3. شاسی تايو
  4. شاسی چینی
  5. شاسی ايران كاتر
  6. شاسی تهران كاتر
  7. شاسی تكنو كاتر

انواع موتور کاتر آسفالت بر و بتن

دستگاه آسفالت بر با توجه به نوع شاسی و میزان قدرت مورد انتظار از دستگاه قابلیت سوار شدن موتورهای مختلف را دارند. برای مثال در موتور با توان 13اسب بخار می توان از تیغه 35 سانتی متر استفاده کرد

انواع موتورهای به کار رفته در دستگاه های کاتر آسفالت بر به شرح ذیل می باشد :

  1. موتور هوندا
  2. موتور روبین
  3. موتور کاوازاکی
  4. موتور سوبارو
  5. موتور راتو
  6. موتورهای چينی

تیغه کاتر آسفالت بر

تیغه برش آسفالت : برای برش آسفالت از این تیغه ها استفاده می شود.

تیغه برش بتن : برای بریدن بتن به کار می روند و دارای سختی بیشتر وقیمت بالاتری نسبت به تیغه های برش آسفالت می باشند.

تیغه های مورد استفاده در دستگاه برش آسفالت بر یا بتن بر در سایزهای مختلف و در دو نوع خشک و مرطوب موجود می باشد که در دستگاه کاتر آسفالت بر بهتر است از تیغه خشک استفاده گردد تا در زمان استفاده از دستگاه، گرد و غبار کمتری ایجاد شود. .

نکته :

دستگاه آسفالت بر میزان برش دستگاه تقرببا برابر با یک سوم قطر تیغه می باشد.

به طور مثال !

عمق برش یک تیغه به قطر 60 برابر با 20 سانتیمتر خواهد بود. معمولا تیغه های بتن بر، قیمت بالاتری نسبت به آسفالت بر دارند.

تیغه کاتر آسفالت بر

نحوه انتخاب کاتر آسفالت بر

برای خرید باید به نکات زیر توجه داشت :

  1. 35 سانتی متر برای برش تا عمق 8 الی 10 سانتی متر.
  2. 40 سانتی متر برای برش تا عمق 10 الی 12 سانتی متر
  3. 45 سانتی متر برای برش تا عمق 15 الی 18 سانتی متر

نحوه کار کاتر آسفالت بر

اجزای اصلی در زمان استفاده از دستگاه برش زن، موتور، شفت، فولی و تسمه و محور نگهدارنده تیغه می باشند. به این صورت که نیروی مورد نیاز برای چرخش شفت، توسط موتور تامین می شود و حرکت دورانی دو عدد فولی که یکی بر سر شفت و دیگری بر سر محور نگهدارنده متصل است، سبب چرخش  تیغه می گردد. با بکارگیری اهرم موجود در شاسی، عمق برش را می توان تنظیم نمود. درهنگام کار با دستگاه بروی تیغه، آب ریخته می شود که مانع از سوختن تیغه گردد.

نکته :

برای برش صحیح با کاتر آسفالت بر یا بتن بر، لازم است که تیغه بصورت مرحله ای برش را انجام دهد. بطور مثال برای برش به عمق 10 سانتی متر ابتدا تیغه را تا عمق 5 سانتی متر، داخل سطح فرو ببرید و سپس در مرحله بعد 5 سانتی متر دیگر برش داده شود.

تعمیر و نگهداری کاتر آسفالت بر

  1. خالی نبودن مخزن آب
  2. برش دادن بر روی ستطح به ارامی باشد
  3. پرهیز از هول دادن و فشار بی مورد
  4. تیغه های مناسب برای هر نوع برش
  5. سرویس جامع و کامل موتور
  6. سرویس روغن و بازرسی موتوری ماهیانه.
  7. بازدید و سرویس فیلتر هوا به صورت هفتگی.
  8. جلو گیری از چپ شدن و واژگونی
  9. تعویض به موقعه تیغه
  10. بررسی شیر و نازل آب مخزن به تیغه
  11. به هیچ عنوان تیغه کاتر آسفالت بر بدون آب مورد استفاده قرار نگیرد.
  12. محورهای دستگاه کاتر همیشه گریس کاری شوند.
  13. باتوجه به اینکه موتور استفاده شده در کاتر آسفالت بر یا دستگاه برش زن، هوا خنک می باشد باید پس از هر چند ساعت کار دستگاه خاموش گردد.
  14. پس از هر 100 ساعت کار، شمع بررسی و درصورت نیاز تعویض شود.
  15. سفت شدن بیش از حد تسمه

فروش  دستگاه کاتر آسفالت بر

مجموعه توسعه صنعت ایرانیان توانسته است در مدلهای مختلفی از این دستگاه فعالیت نماید. این دستگاه از گذشته دارای ظاهری مشخص بوده که تا امروز هیچ تغییر ظاهری نداشته است.

موضوعی که در این بخش باید به آن اشاره نماییم این است که دستگاه معرفی شده در این بخش بردر این قسمت اگر بخواهیم از بیشترین فروش و مصرف در بین محصولات معرفی شده اشاره نماییم .

این مجموعه توانسته است با استفاده از کارشناسان در این  زمینه مشاوره مناسبی را به مشتریان عزیز ارائه دهد